Vanliga frågor
Hur lång är leveranstiden?
- Lagerförda beställningar som expedieras vardagar före kl. 15:00 skickas normalt samma dag.
- Ordrar som lämnat vårt lager levereras i regel nästkommande arbetsdag.
- Följ leveransen via Schenkers's spårningtjänst http://www.schenker.se
- Innehåller ordern en restnoterad vara skickas löpande uppdateringar med preliminär leveranstid.
- För beställningsvaror är ambitionen att leverera inom 2-3 arbetsdagar.
Vad gör jag om min leverans är transportskadad?
- Anmäl transportskadan till Schenker genom att klicka här.
- Felanmälan måste ske inom 24 timmar från mottagandet.
- DHL upprättar ett ärendenummer som behövs vid kontakt med oss på Låsgiganten.
- Kontakta vår kundtjänst via formuläret till höger.
- Uppge följande vid kontakt med oss
- Shenkers ärendenummer.
- Låsgigantens ordernummer.
- Bilder på emballage & det skadade innehållet.
Har ni en fysisk utlämningsställe där det går att hämta produkter?
Vi har två utlämningsställen där du kan hämta dina varor, i Västerås eller i Stockholm på följande adresser. Du kommer att få ett e-postmeddelande när varorna är färdiga att hämtas. Glöm inte att ange att du vill hämta varorna själv när du gör beställningen.
Västerås:
Låsgiganten AB
Ånghammargatan 8
Öppettider:
Mån-Fre 09:00-17:00
Stockholm:
Kungens Kurva
Ellipsvägen 10
Öppettider:
Mån-Tors 06:30-18:00
Fre 6:30-17:00
Avvikande öppettider på helgdagar kan förekomma