Stäng
ALLT INOM LÅS OCH SÄKERHET, MED BÄSTA SERVICE!
Leverans till:
Sverige Sverige (SEK)

Retur och Reklamation

Fyll i formulär:

Retur:

Ni har 14 dagars öppet köp fr.o.m att du hämta ut din beställning.

Du står för returfrakten av varan.

Varan ska vara i original-skick. Plombering ska vara obruten.

Har ni gjort ett felköp ? Returnera varan med ovanstående information och lägg en ny beställning på varan du vill ha.

Instruktioner:

  • Fyll i formuläret nedan.
  • Vid retur måste alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör
  • Bifoga alltid giltigt köpbevis. Lägg med kopia på följesedel/kvitto med returen.
  • Returen ska returneras inom 14 dagar annars avslutas ärendet.

Ångerrätt gäller inte för varor som har tillverkats enligt kundens begäran ex lika låsning eller enligt nyckelnummer. Varor som är beställningsvaror/anskaffning på webbutiken. Inte heller förbrukningsvaror som batterier eller för produkter där plomberingen/förseglingen på förpackningen har brutit.

Observera att det är du som kund som ansvarar för att varorna kommer tillbaka till oss hela och oskadade, även förpackningen. vi rekommenderar därför att du skickar varorna väl emballerade.

Reklamation:

Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 2 år från du mottog paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. För att du ska kunna reklamera en vara ska felet vara ursprungligt, det vill säga det ska ha funnits när du fick varan. Ett ursprungligt fel behöver inte nödvändigtvis visa sig direkt när du fått varan. Det kan vara ett ursprungligt fel även om det visar sig efter en viss tid.

Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe

Innan en garantireparation eller ett garantiutbyte kan godkännas behöver vi få in och undersöka produkten, retursedeln gäller i 1 månad.

Du behöver skicka in reklamationen med retursedeln (Gäller endast i 30 dagar) annars avslutas ärendet och du får skapa nytt reklamationsärende. Om du har valt att svara 'Ja' på frågan om ersättningsprodukt och inte skickat in din reklamation inom retursedelns giltighetstid så kommer vi debitera dig på den nya produkten.

I det fall produkten inte är bekräftad med ett garantifel, utan ett så kallat handhavandefel (inkluderar felaktigt inställd produkt, skada som beror på oaktsamhet mm), har vi rätt att debitera dig för undersökningskostnaden. Fraktkostnader och hanteringsavgifter tillkommer.

Låshus - Garantin gäller EJ om låshuset har öppnats.

Yale Doorman och Dormakaba Dkey

Innan du reklamerar kontakta tillverkarens support.

Yale support Tryck här

Dormakaba support Tryck här

Secuyou support Tryck här

Instruktioner:

Denna instruktion gäller alla typer av reklamationer, Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i blanketten.

Beskriv felet på varan , även om ni har pratat med kundtjänst.

Observera att det är du som kund som ansvarar för att varorna kommer tillbaka till oss hela och oskadade, vi rekommenderar därför att du skickar varorna väl emballerade.

Skulle det visa sig att det inte är något fel på varan så kommer ni som kund bli debiterad på varan och 250kr för frakter och expeditionsavgifter.


Din kundvagn(0 artiklar)

Kundvagnen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan